נכתב על ידי:

החזר מס לעובדי הייטק

המודעות לנושא החזר המס לשכירים הולכת וגוברת בשנים האחרונות. אנו נחשפים לנושא בתחקירים שנערכים באמצעי התקשורת השונים ובמידע שמפורסם מעת לעת על ידי גורמי המקצוע במשרד האוצר ורשות המיסים. לאחרונה שבה ועלתה על השולחן גם סוגיית החלת חובת דיווח שנתי על כלל השכירים בדומה למקובל במרבית מדינות המערב לרבות ארצות הברית. התומכים במהלך גורסים כי יישומו יאפשר השבת מיליארדי שקלים הנמצאים כעת בקופת המדינה למאות אלפי העובדים השכירים בישראל. יחד עם זאת, הקולות הנשמעים מכיוון רשות המיסים מלמדים כי למערכת יהיה קשה להתמודד עם עלייה משמעותית בהיקף הדוחות המוגשים על ידי אזרחי ישראל כתוצאה מהחלת חובת הדיווח גם על השכירים שביניהם.

על אילו סכומים אנו מדברים?


על פי נתונים שנמסרים מעת לעת על ידי גורמי המקצוע השונים, היקף הכספים הנמצאים כיום בקופת המדינה והנובעים מתשלומי מס ביתר של עובדים שכירים עומד על כחמישה עד עשרה מיליארד ש''ח!

בין אם הסכום המדויק נמצא בחלקו העליון של הטווח ובין אם בחלקו התחתון, מדובר בסכום אסטרונומי.

עובדי הייטק? מגיע לכם החזר מס!


הנתונים מלמדים אותנו כי למעלה מ- 80% מהשכירים המשלמים מס הכנסה זכאים להחזר מס. נתון זה מתייחס לכלל אוכלוסיית השכירים המגיעים לסף המס. כאשר אנו באים לבחון את סקטור עובדי ההייטק באופן ספציפי, אנו רואים כי נתון זה עובר את רף ה 90%.

אז מה כל כך מיוחד באוכלוסיית עובדי ההייטק?


ישנם מאפיינים ייחודיים אצל אוכלוסיית עובדי ההייטק אשר גורמים לשיעור זכאות להחזר מס גבוה מהממוצע. להלן יובאו העיקריים שבהם:
 

א.    רמת הכנסה גבוהה מהממוצע- כפי שצוין לאורך מאמר זה, תנאי סף לקבלת החזר מס הינו תשלום מס בפועל. המקסימום שניתן להחזיר זהו המס ששולם. ככל שרמת ההכנסה גבוהה יותר, כך סביר להניח שהמס ששולם גבוה יותר ולכן אוכלוסייה זאת נמצאת בחשיפה גדולה יותר לתשלום מס ביתר.

ב.    החלפת מקומות עבודה ושינויים בשכר- מי שעובד בהייטק יודע שיש כאן מקל וגזר. מחד, רמות ההכנסה גבוהות מהממוצע אך מנגד, הביטחון התעסוקתי נמוך. עובדי הייטק נוטים להחליף מקום עבודה מידי מספר שנים וגם רמת השכר שלהם עשויה להשתנות עם כל מעבר. החלפת מקום עבודה המלווה בשינוי בשכר היא סממן קלאסי להחזר מס. בהקשר זה נציין כי אם החלפת העבודה לוותה גם בתקופה מסוימת ללא הכנסה או תקופה של אבטלה, כך הסיכוי להחזר יגדל.

ג.    אופציות לעובדים- בעולם ההייטק נהוג במקרים מסוימים לתגמל עובד גם באמצאות אופציות. נושא זה הינו נושא מורכב ואין זה המקום לפרט את המשמעות המיסוית של העניין אך נאמר שבחלק ניכר מהמקרים בהם מומשו אופציות לעובדים ניתן לראות תשלומי מס ביתר.

ד.    ממוצע גילאי עובדי ההייטק נמוך ביחס למקצועות אחרים. חלק ניכר מהעובדים הם בני 25-40. מדובר בשנים בהם חלים שינויים אישיים רבים כגון שינויים במצב המשפחתי, שינויים ברמת ההשכלה הפורמלית ועוד. לחלק גדול משינויים אלו נלווים הטבות מס שהמדינה מעניקה בכדי לסייע להתמודד עם הנטל הכלכלי הכרוך בהם או בכדי לעודד אותם. ישנם לא מעט מיקרים שהעובד אינו מודע לכל הטבות המס המגיעות לו וכפועל יוצא לא מעדכן את המעביד בשינוי ולא מקבל את הטבת המס הרלוונטית.

ה.    לו"ז צפוף- העבודה בעולם ההייטק היא בדרך כלל אינטנסיבית, הן מבחינת היקף השעות והן מבחינת הצורך לעמוד ביעדים. אנשים המנהלים אורך חיים אינטנסיבי סביב עבודתם נוטים לעיתים להזניח נושאים הקשורים בהם באופן אישי. למשל, אנו רואים באוכלוסיית ההייטק אחוז גבוהה משמעותית מהממוצע של עובדים שלא קיבלו את נקודות הזיכוי המגיעות להם בגין ילדים שנולדו לאורך השנים. הפרשנות שלנו לעניין היא שפשוט שכחו לעדכן את המעביד כי לא הגיעו לזה…

לחץ לבדיקת זכאות להחזר מס ללא עלות

בדיקת זכאות להחזר מס בקליק!


אנו בשהם שירותים פיננסיים מודעים לקצב החיים האינטנסיבי של השכירים בישראל ושל עובדי הייטק בפרט. קצב חיים שלא מאפשר לכם לרוץ בין משרדי ממשלה ולהתמודד עם הבירוקרטיה הכרוכה. לכן, פיתחנו מערכת ייחודית שתסייע לכם לקבל את המגיע לכם.

בשהם שירותים פיננסיים, כל לקוח מלווה על ידי מנהל תיק אישי העוקב מקרוב אחר התקדמות התהליך, מסייע ככל שנדרש ומהווה עבור הלקוח כתובת אחת לכל שאלה או בעיה. בדרך זו, אנו מצליחים לפשט עבור לקוחותינו את התהליך ולהעניק להם שירות מקצועי, יעיל ומהיר, תוך מקסום גובה החזר המס המגיע להם.

לאחר שיחה ראשונית בת כ- 10 דקות אשר תאפשר למנהל תיק הלקוח שלכם להבין את המקרה הוא יחל בהליך ריכוז המסמכים הרלוונטיים. לאחר שישלים שלב זה הוא יעביר את התיק לאחד מרואי החשבון שלנו לצורך ביצוע בדיקת זכאות מדויקת. זה המקום לציין כי רואי החשבון שלנו מתמחים בהחזרי מס לאנשי הייטק ומהנדסים. הם מכירים היטב את ה"פינות" הקטנות הרלוונטיות לאוכלוסייה זו. לאחר הבדיקה של רואה החשבון, יעבור התיק לרואה חשבון נוסף אשר יעבור על הדברים ויאשר את מסקנות רואה החשבון הראשון או ימליץ על שינויים. נוהל הבדיקה הכפולה מאפשר לנו בטחון כי הדוח המוגש ממצה את מלוא החזר המס המגיע ללקוח.

שלב זה לוקח כשלושה ימים ואז מנהל תיק הלקוח שלכם יצור אתכם קשר ויעדכן על גובה ההחזר הצפוי. לאחר אישורכם, הדוח יוגש לרשות המיסים ואנו נעקוב מקרוב אחר הטיפול בתיק ונפעל לזירוזו. אנשינו מחוברים דרך מערכת השע"מ למחשבי רשות המיסים ועל כן מודעים בזמן אמת לכל עיכוב ויכולים לטפל.

בקיצור, כל שעליכם לעשות זה ליצור אתנו קשר ומכאן אנו נפעל בכדי להשיג עבורכם את החזר המס המקסימלי ולחסוך לכם את הבירוקרטיה הכרוכה.

בהצלחה!

צור איתנו קשר עוד היום ותוכל להצטרף לאלפי השכירים שכבר מימשו בעזרתנו את זכאותם להחזר מס.
לפרטים חייג - 077-4560161 או מלא פרטיך ונציג מטעמנו יחזור אליך בהקדם.

רוצה לקבל את כספך בחזרה?

מלא את פרטיך ונציג מטעמנו יחזור אליך בהקדם.

השירות רלוונטי למשתכרים מעל ל- 6,000 ש''ח בלבד
*שדה חובה