נכתב על ידי:

החזרי מס בגין תקופות ללא עבודה

חישוב המס לתשלום הינו חישוב שנתי. מסכמים את סך המשכורות של העובד על פני השנה ומחשבים את המס לתשלום על בסיס מדרגות המס הרלוונטיות לרמת ההכנסה של העובד.
לרוב, המעביד מנכה מס במקור מתוך הנחה שמשכורתו של העובד תהיה זהה על פני כל השנה ושהעובד יעבוד במשך כל חודשי השנה. כאשר זה לא המקרה, נוצרים פערים בין המס ששולם בפועל לבין המס שהיה צריך לשלם.

להלן דוגמאות למיקרים נפוצים:

א. הפסקת עבודה בעקבות פיטורין של העובד או בעקבות התפטרות העובד מרצונו- אם בעקבות הפסקת העבודה שהה העובד פרק זמן מסויים ללא עבודה וללא תלוש שכר (גם אם היה זכאי לקבל דמי אבטלה במהלך חודשי האבטלה), הרי שסביר להניח שבחישוב שנתי יתברר כי מגיע לו החזר מס.

ב. שנת שבתון- יציאה של עובד הוראה לשנת שבתון במהלך השנה עשוייה להוות אינדיקציה לזכאות להחזר מס וזאת מאחר שדמי השבתון אינם מהווים משכורת ועל כן סביר להניח שבחישוב שנתי יתברר כי מגיע לו החזר מס.

ג. חופשה ללא תשלום- ישנם מיקרים רבים בהם עובד יוצא לחופשה ללא תשלום. המקרה הנפוץ ביותר הינו המקרה של אשה המאריכה את חופשת הלידה שלה במספר חודשים נוספים. גם כאן, מדובר בחודשים בהם היולדת אינה זכאית למשכורת ועל כן סביר להניח כי בחישוב שנתי יתברר כי מגיע לה החזר מס.

אם במהלך שש השנים האחרונות לא עבדת במשך חודש אחד או יותר, סביר להניח שאתה זכאי להחזר מס.

 

צור איתנו קשר עוד היום ותוכל להצטרף לאלפי השכירים שכבר מימשו בעזרתנו את זכאותם להחזר מס.
לפרטים חייג - 077-4560161 או מלא פרטיך ונציג מטעמנו יחזור אליך בהקדם.

רוצה לקבל את כספך בחזרה?

מלא את פרטיך ונציג מטעמנו יחזור אליך בהקדם.

השירות רלוונטי למשתכרים מעל ל- 6,000 ש''ח בלבד
*שדה חובה